Dag 24 Irista 5/5/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 24 Irista 5/5/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 24 Irista 5/5/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen wilde ik graag douche maar naar een iets wat mindere nacht toch maar blijven liggen tot half 7. Vandaag was het nog even de vraag of we wel naar Irista toe konden gaan omdat de bussen kapot zijn. Maar uit eindelijk konden we heen en zijn we met de auto die we nog hadden van gisteren naar Irista gegaan en zou een docent van die school ons weer terug brengen. Vandaag was de derde lesdag op Irista dus we wisten dat de kinderen ons waarschijnlijk zouden gaan uitproberen. En dit was ook het geval. Helaas heb ik een paar kinderen aan de kant moeten zetten omdat ze gewoon niet wilden luisteren. Ja ook wij Nederlanders kunnen je staf geven. Maar wat was het weer een ontzettend leuke dag. Ik heb samen met de kinderen Kat en Muis gespeeld. Één klas heeft het spel al omgedoopt als Thom and Jarry spel. Ze hadden zo veel plezier. Het waren soms net echte katten met hun geluiden. Aan het eind zeiden ze dit ga ik aan mijn opa, papa of broer vertellen. Het is zo leuk. Het is dan zo leuk om al die reacties van die kinderen te krijgen terwijl het een simpel spel is. In Nederland zouden de kinderen dit niet zo lang volhouden als de kinderen hier en hebben ze er minder plezier in. Je krijg zo veel wadering voor wat je doet. Helaas hebben we de lessen moeten afbreken van wege een fikse regenbui. Het was vandaag dan ook niet echt warm. Het leek eerst ’s morgens goed te worden maar de lucht trok helemaal dicht en daar kwam de regenbui. Soms lijkt het toch wel een beetje op Nederland. Vanavond hadden we weer heerlijk eten. Rijst, kip en saus en twee lekkere worteltjes. Vanavond zijn we bezig geweest voor de lessen van morgen.