Dag 70 Souvenirs 20/6/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 70 Souvenirs 20/6/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 70 Souvenirs 20/6/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De dag eerst maar is gestart met een lekker ontbijt. Geroosterd brood met kaas en jam. Soms kan je wel toe zijn aan een goed ontbijt. Rond een uur of half 12 zijn we richting de Green market gegaan. Daar staan allemaal kraampjes waar je souvenirs kunt kopen. Wat kan ik heerlijk genieten van al die kraampjes. Lekker snuffelen. Heel veel mooie dingen gezien maar kan natuurlijk niet alles mee nemen. Hopelijk heb ik nu genoeg souvenirs gekocht. (blijft lastig). Vanmiddag schoten de tranen in mijn ogen. Er stonden kinderen buiten met ontblote boven lichaampjes met verf strepen op hun lichaam en die gingen zingen. Ik kon het niet laten om er een foto van te maken maar had het er erg moeilijk mee. Het was dat ik op dat moment geen los geld in mijn broek had zitten anders had ik het nog gegeven ook. Ik krijg er gewoon weer tranen van in mijn ogen als ik er aan denk. Toen we van de markt af kwamen zijn we naar Bo kaap gelopen. Dit is een plek waar allemaal gekleurde huizen staan. We zijn even in het museum geweest waar we 20 rand voor moesten betalen, dat is €1,40. Voor ons geen geld dus. En daarna even en stukje door de Bo kaap gelopen en foto’s gemaakt van al die vrolijke huisjes. Ze moeten al die vrolijke kleuren ook in Nederland invoeren dan zag het er stukken vrolijker uit. Toen we terug liepen liep ik bijna door een wespen zwerm heen. Gelukkig konden ze me nog net op tijd waarschuwen. Het was zo raar, zo uit het niks waren die beesten daar. Als of de wespen een oorlog voerden met de mensen. Het waren er echt gigantisch veel. En natuurlijk een hele menselijke reactie had ik daarna overal jeuk. Terug bij het hostel weer opnieuw ingecheckt en even heerlijk mijn bed voor vannacht uitgetest. Een heerlijk twee persoons bed. Genieten! Vanavond lekker gegeten bij de Mexicaan. Ik moet echt zeggen heb nog geen één keer slecht gegeten hier als ik uit eten ging. Over het eten op het internaat zal ik niet spreken, want dat heb ik al vaak genoeg vertelt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 10955

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: