Dag 59 National botanical garden 9/6/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 59 National botanical garden 9/6/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 59 National botanical garden 9/6/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heerlijk een dagje vrij en dat met 23 graden en geen wolkje aan de lucht! Beter weer kun je je toch niet wensen in de winter. (sorry zal jullie niet verlekkeren met mijn weer.) We hadden gisteren besloten dat we vandaag naar de botanical garden van Kirstenbosch zouden gaan. Om half 10 werden we opgehaald en werden we door onze eigen chauffeur Errol er heen gebracht. Ik dacht dat Kirstenbosch een plaats was, maar het was de naam van de tuinen. Het was erg groot. Maar super mooi om te zien. De tuinen bestaan dit jaar 101 jaar en zeker de moeite waard om te bekijken. Dus heb je ooit nog plannen om naar Kaapstad af te reizen onthoud dit. Je kon overal lopen uit eindelijk kwamen we er achter dat we ook uit het park konden en naar een Rhodes Memorial kon lopen. Wij dachten natuurlijk dat gaan we doen want het staat aangegeven dus dat moet kunnen. Nog even snel opgezocht wat het was en dat wilden we wel zien. Na een hele wandeltocht tegen de berg op met trappen. En weer naar beneden. En toen dacht ik nu houd het pad op maar nee hoor we moesten over een hele steen partij lopen. En wauw wat een geweldig uitzicht hadden we onderweg. Daar hebben we natuurlijk een van genoten. Na de stenen partij dachten we nu moeten we er wel bijna zijn het loopt hier weer naar beneden. Maar toen kwamen we uiteindelijk een bordje tegen waarop stond nog 2 uur. Whaaat! We hadden ondertussen al een uur gelopen en we waren niet van plan om nog eens 2 uur te gaan lopen. Dat kon ook helemaal niet want het zou in houden dat we die tijd ook nog weer naar beneden moesten lopen. En Errol zou ons komen halen om 4 uur. Oké, maar dan nu de route terug vinden naar de tuinen. Gelukkig was deze snel gevonden en hebben we heerlijk van deze wandeltocht genoten. Als we niet het idee hadden gehad om naar Rhodes Memorial te lopen hadden we ook geen kleine watervallen gezien en het mooie uitzicht gemist. Toen we terug waren in de tuinen hebben we ons maar even getrakteerd op lekker koud drinken. En daarna zijn we nog weer even de tuinen in gegaan. En wat ruiken bloemen toch lekker. Ik heb genoten van deze dag! Helaas nu door het vele lopen wel een zere enkel maar ik heb het er voor over. De rest van de dagen maar even rustig aan doen.