Dag 15 Table mountain 26/4/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 15 Table mountain 26/4/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 15 Table mountain 26/4/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag zouden we vroeg er uit want we zouden ’s morgens de tafelberg geklimmen. Echter werd dit pas half 1. Natuurlijk op het warmst van de dag. Samen met Mitchell T en Jeroen zou ik de tafelberg geklimmen. Mitchell T kwam er al snel achter dat hij het niet zou gaan halen tot boven aan en is terug gelopen en heeft de lift gepakt. Het was zwaar, erg zwaar. Maar wie een doel heeft kan deze halen met veel doorzettingsvermogen. 2 uur en een kwartier ben ik onderweg geweest maar het was zeker de moeite waard! Wat een gigantische mooi uitzicht heb je boven op de berg. Boven op zijn Jeroen en ik aangevallen door een groep dassie’s. Dit lijken op te groot uitgevallen hamsters en ze maken een zeer raar geluid. We hebben de berg bekommen samen met een Engelsman die we onderweg tegen kwamen. Samen hebben we elkaar er door heen gesleept. Eigenlijk hebben Jeroen en ik geen één keer gestopt onderweg ondanks het zo zwaar was. Een paar keer zijn we even gestopt om foto’s te maken maar daar is ook alles mee gezegd. Boven aan de top kwam ik echt tot de conclusie dat als je een doel hebt je deze kunt halen niet alleen door er voor te gaan maar ook te denken ik kan het. Ik wil niet weten hoevaak ik onderweg tegen mezelf gezegd heb nog maar een klein stukje je kunt het. En als de moet je dan ook nog in de schoenen zakt omdat het bewolkt word valt het al helemaal zwaar. Maar waar een wil is is een weg! En ga zeker geen uitdaging uit de weg. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, maar of ik het ooit weer zal doen is de vraag. Helaas heb ik gisteren een ijzeren rekje op mijn enkel laten vallen en doet het erg pijn en had ik eigenlijk niet die berg op moeten klimmen, maar om nou nee te zeggen als je zo graag wilt. ’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest bij de Mexicaan met de twee andere Nederlanders die bij ons op de kamer lagen. Het was erg gezellig. Er zou vannacht koningsnacht gevierd worden bij ons in het hostel alleen was er niet veel animo voor en had ik er niet echt meer de puf voor na 2 uur klimmen. Het weer was vandaag erg goed. Ben de berg opgelopen met mijn korte broek en een hemdje en bijna boven aan een vestje aangetrokken voor de kou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 10865

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: