Dag 13 Morgenson 24/4/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 13 Morgenson 24/4/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 13 Morgenson 24/4/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Pfff… vanmorgen om 05.00 uur stonden die meiden al in de gangen te springen. Te gooien met deuren en muziek te luisteren. En het is nog al gehoorig hier dus ik werd er wakker van. In eerste instantie dacht ik dat mijn klok een uur verkeerd stond. Maar gelukkig was dit niet het geval en kon ik nog lekker anderhalf uur blijven liggen. Om 08:00 uur zijn we weer vertrokken naar Morgenson waar we heerlijk vier lessen in de zon hebben gedraaid. Wat is het leuk om kinderen een makkelijk spel aan te leren wat ze nog nooit hebben gedaan. Speel een potje lummelen met de kinderen en ze hebben de grootste plezier. Wat kun je daar als lesgever toch erg van genieten. Niet alleen bij de jongste klassen was dit het geval maar ook bij de ouders klassen. Je krijgt echt super veel energie van deze kinderen en dat doet mij echt goed. Het lesgeven was warm in de zon het was vandaag zo ongeveer 30 graden met gelukkig een iets wat fris windje. Maar je wilde wel graag even de schaduw opzoeken als dit mogelijk was. We zouden om kwart voor 1 worden opgehaald door de bus, maar hier hebben we helaas bijna 2 uur op zitten wachten omdat de bus waarmee we opgehaald zouden worden kapot was gegaan onderweg. Er moest dus helemaal een nieuwe bus komen om ons op te halen. Maar om 15:00 uur zouden we al weer met de bus naar de hockeyclub gaan omdat we daar nog les moesten geven vanmiddag. Daarna zouden we met de bus naar Kaapstad gebracht worden maar uiteindelijk hebben we de boel maar even omgegooid want in 5 minuten kun je geen tas pakken voor het weekend. Gelukkig kon de chaffeur ons na de hockey terug brengen naar het internaat en konden we om 18:00 uur mee met de matrix klas naar Kaapstad zij hadden daar een voorstellen. Wat 18:00 uur zou worden werd uit eindelijk 18:45.. (lang leven de tijd begrippen hier..) Maar uiteindelijk waren we dan in ons hostel en hadden we erg maar dan ook erg veel honger. Snel ingecheckt en opzoek naar een restaurantje. Gelukkig hadden we deze snel gevonden en heb ik een heerlijke pasta gegeten en mezelf ook maar even getrakteerd op een wijntje (soms mag dat:)).