Dag 27 Morgenson & Central Hockeyclub 8/5/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 27 Morgenson & Central Hockeyclub 8/5/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 27 Morgenson & Central Hockeyclub 8/5/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat heb ik geslapen vannacht, baalde vanmorgen een beetje toen de wekker ging maar toen dacht ik uiteindelijk wel, Yes weer een nieuwe dag met veel energie en leuke kinderen! Vanmorgen voor de verandering als lunch maar even lekker twee boterhammen met pasta gegeten, ben die melk met cruslie wel een beetje zat naar vier weken. Vanmorgen hebben we eerst drie lessen gegeven bij Morgenson de vierde les ging niet door omdat die klas wat anders had. Wat kan je toch genieten van kinderen ook al zitten ze in de hogere groepen hoe ze kat en muis spelen en hoe ze het omdopen naar Thom en Jerry. Ja ook hier werd het weer gedaan. Vanaf nu ga ik het dus maar Thom en Jerry game noemen. En hoe veel plezier ze uit zo’n klein spelletje kunnen halen. Ik kan niet meer gewoon naar het veld op op het veld lopen of ik word aangevallen voor een knuffel. Of mijn haar moet bekeken worden en er aangezeten worden omdat het zo zacht is. Jaa, en dan heb je ook nog mij ogen die blauw zijn. “Look her eyes!” In de pauze gaan we dan daarom ook maar binnen zitten daar om te voorkomen dat we niet kunnen eten. En de zon staat de hele dag op dat veld dus om even binnen te zitten waar geen zon is is ook geen probleem. Terug naar het WCSS vanmiddag even heerlijk genoten van de zon en lekker een stuk van mijn boek gelezen. Om 14:30 kwam Errol ons weer halen en heeft die ons naar de Central Hockeyclub gebracht waar we gelijk al konden genieten van een hele boel kinderen die aan het spelen waren in het water wat op het veld werd gesproeid. En wat waren er veel kinderen echt super gewoon. Er waren zoveel kinderen dat ik niet eens met de aller kleinsten heb gehockeyd. Ik ben maar wat met die kinderen gaan rnnen dansen en handstanden gaan maken. Wat heb ik GENOTEN van deze kinderen. Echt super het was maar een uurtje maar echt ik heb zo veel plezier gehad met ze. Ja en het is toch wel raar hun zijn bruin en ik wit. “whaat, look she is wit!” Heerlijk dat Afrikaans en Engels door elkaar heen. Stiekem begin ik het zelf ook steeds meer te doen. Vanmorgen stond ik uit te leggen de helft was in het Engels en de andere helft was in het Afrikaans en dan liggen die kinderen helemaal dubbel omdat je een Afrikaans woord er door heen gooit. Want je kont is je achterplaat. Weer een woord rijker in mijn Afrikaanse woordenboek. Het weer was vandaag heerlijk 23 graden en een lekker zonnetje. Eind van de middag voelde je het steeds kouder worden en heb net een heerlijk warm kopje thee gedronken en een lekkere warme kruik gemaakt. En nu ga ik lekker genieten van mijn weekend op het WCSS. Fijn weekend allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 10836

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: