Dag 68 Laatste dag bij Astra 18/6/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 68 Laatste dag bij Astra 18/6/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 68 Laatste dag bij Astra 18/6/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag was het dan zo ver, de laatste dag bij Astra. Leuke lessen gehad. En natuurlijk was het zoals gewoonlijk weer een mega chaos. Maar wat heb ik genoten van de laatste les. De leerlingen hebben zo veel plezier dat je zelf ook gewoon weg de vrolijk word. En mee wil doen met de les. Het was echt een school waar je zo veel uit kon halen en blij waren met ons. En dat was erg goed te merken bij het afscheid. Één van de meiden kwam naar mij toe om mij het bedankje te geven en moest gewoon huilen, Griffon één van de jongens echt de grootste jongen uit de groep stond echt gewoon te huilen. Het was maar goed dat hij ons al eerder op de dag een knuffel had gegeven en bedankt had gezegd want hij had het niet meer. Het is een dubbel gevoel afscheid nemen, met een traan en een lach ga je daar weg. Want je weet wat je achter laat je hebt een band met ze opgebouwd en dan zo ineens ga je weg en zie je ze niet meer terug. Dit gevoel zal de komende week er elke dag zijn. Want dan is het een week van afscheid nemen en gaan. Op de terug weg vanmiddag heb ik iets gezien wat ik liever niet had willen zien. Ik kreeg er de tranen van in mijn ogen. Op een grasveld naast de weg zagen wij twee mannen die op iemand anders stonden in te trappen en te slaan. Errol had contact op genomen met de politie. Toen iedereen van de grasveld kwam lopen zagen we dat de mannen in uniform liepen en dat ze allebei een geweer bij zich droegen. Hopelijk verdwijnt dit beeld snel van mijn netvlies. Maar ben er bang voor dat dit nog wel even zal blijven. Vanmiddag weer heerlijk gegeten, broodje worst met sla. Wat kan je genieten van lekker eten zeg. Was ik dan vanmiddag op tijd op de afgesproken plek om opgepikt te worden voor de training heb ik daar echter 20 minuten gezeten zonder dat ik zwemmers zag en een chauffeur, dan maar wat anders doen. Mijn koffer al vast ingepakt spullen uitgezocht die hier kunnen blijven en wat toch echt wel weer mee terug moet naar huis. Aangezien ik weet dat ik volgende week bijna geen tijd hem omdat de meiden hier op het WCSS ook nog afscheid willen nemen van mij en ik nog naar de trainingen moet en we afgesproken hebben dat we donderdag nog even lekker wat gaan lunchen dacht ik dan moet ik de boel nu maar inpakken dan weet ik tenminste zeker dat ik tijd heb. En dan volgende week langzaam aan de rest van de spullen. Als het goed is krijg ik straks ook een extra matras, krijg steeds meer last van mijn rug. Ook niet heel raar met een matras waar een ongelofelijke kuil in zit. En je op die plek gewoon op de houten plank ligt. Vanavond weer een lekker soepje gehad bij het eten. Het weer was op zich best lekker vandaag rond de 16 graden met een zonnetje. Je kon buiten zitten maar dan moest je wel een lange broek en een shirt met lange mouwen aan doen. Hopelijk hebben we dit weekend nog een beetje goed weer. (ziet er wel naar uit) nu maar hope dat het zo is.

  • 18 Juni 2015 - 22:54

    Klaas:

    nog een weekje en dan zit het er op nog even genieten en dan op naar huis

  • 19 Juni 2015 - 16:55

    Opa En Oma Hardenberg:

    Laura, Wat geniet je toch!We wensen je de laatste week nog heel veel sterkte toe, met alles ,je afscheid nemen van al die lieve mensen die je daar hebt leren kennen,Wij tellen de dagen nu af.
    Wij gaan Vrijdag naar Wim en Janneke tot Maandag.
    Laura de groetjes van ons hier,toy,toy,toy, tot ziens!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 10954

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: