Dag 42 Roben Island 22/5/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 42 Roben Island 22/5/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 42 Roben Island 22/5/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag rond 11 uur zijn we naar Waterfront gegaan omdaar nog even langs wat winkels te gaan en even lekker een broodje te eten bij vovo telo. Daarna zijn we op zoek gegaan waar we moesten opstapen voor de boot naar Roben Island. Dat hadden we al snel gevonden en zijn achter aan aangesloten in de rij. De boottocht naar het eiland duurde een uur en de boot deinde lekker. En soms kun je dat heerlijk lachen om mensen die nog meer op de boot zitten en een beetje wit weg trekken. Of moet ik juist op dat moment medelijden met die mensen hebben?!? Aangekomen op het eiland gingen we in een bus een stukje over het eiland. Als ik eerlijk moet zijn vond ik de bustocht maar saai maar je leert er wel dingen van. Na de tocht in de bus gingen we de gevangenis in. Ik werd er stil van. Alleen al waarom sommige mensen daar gezeten hebben en wat ze door moesten maken. Toen ik de cellen zag dacht ik echt hoe hebben die mensen het hier kunnen overleven. De hokjes waren niet veel groter als onze toiletten in huis. Ten we in een gang liepen waar alle deuren dicht waren had ik zo iets van grote kans dat we nu bij de cel van mandela komen en ja hoor. Daar lag een matje op de grond met een kussen en een kastje. Om stil van te worden. Ondertussen was het al weer bijna vier uur en moestene terug naar de boot en konden we weer heerlijk een uur terug varen. Met een mooi uitzicht. De zon die op het water glinsterde en pingquins die voorbij kwamen zwemmen. een zeehond die ons gedag zei in de haven. Mooi om de dag zo aftesluiten. Vanavond nog even heerlijk kunnen bellen met Chris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 10799

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: