Dag 41 Douchen 22/5/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 41 Douchen 22/5/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 41 Douchen 22/5/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ziek, anders valt het niet te omschrijven, maar niet ziek genoeg om er voor te kiezen dat ik niet mee ga lesgeven. Misschien had ik het beter wel kunnen doen maar dat is altijd achteraf. Het was de eerst keer dat w er voor gekozen hebben om een klasikale les te gaan geven. En het was echt een succes. Wat hadden de leerlingen een plezier! Maar waar ik op vrijdag toch altijd het meest naar uitkijk is toch de les op de hockeyclub. Vandaag ook weer ik kwam aanlopen bij de hockeyclub en het was gelijk Lauraaaá, Coach! Laura onze coach! Het is zo leuk om dat te horen. Toen ik mijn tas neer had gezet moest er eerst geknuffeld worden want dat vinden ze zo leuk. Echt daar kan ik zo van genieten! Je doet zo weinig voor die kinderen maar je krijgt er zo veel voor terug. En dat is zo mooi om te zien en mee te maken. Vandaag hebben we nog vijf paar schoenen kunnen geven en een doos met t-shirts. Maar vandaag heben we ook met de eerste groep kinderen gedoucht. We hebben vandaag met de jongens gedoucht. Wat onwijs gaaf was dat. Deze kinderen hebben of nog nooit een douche gezien of een paar keer in hun leven. Maar wat was het onwijs mooi om hun te leren douche. Nu kunnen deze kinderen straks ook 1x in de week douche. Want dat is waar we naar toe willen dat de kinderen 1x per week kunnen douche dat ze toch nog een beetje schoon worden en dat er aan hun hygëne word gedacht. Ze komen wel allemaal uit de town ship dus schoon zijn ze niet echt. Mijn kleren belanden ook altijd in de was op vrijdag en mijn handen worden extra goed gewassen. Maar dat heb ik er allemaal voor over. Want het zijn schatten van kinderen en hierdoor hoop ik wel dat ze uiteindelijk op het goede pad terecht komen. Vandaag was het heerlijk weer 27 graden. En dat in de herfst. Kun je het je voorstellen? Blaadjes die van de bomen vallen maar dan lekker in je korte broek en shirt te staan lesgeven in het zonnetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 10807

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: