Dag 26 Khayelitsha 7/5/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 26 Khayelitsha 7/5/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 26 Khayelitsha 7/5/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen voor de laatste les naar Khayalitsha gegaan. Wat hebben die kinderen daar een spanningsboog van 0,0. Maar uit eindelijk eer een super leuke ochtend gehad daar die voorbij vloog. Er was één meisje heel klein die als een blok aan mijn been heen. Moet toegeven ze was wel schattig. Over twee weken gaan we met hun de show doen. Omdat volgende week donderdag hier een feestdag voor sommige mensen (weet niet meer welke) is de school dicht. Toen we hier klaar waren zijn we naar een uitkijk punt geweest waar je over Khayalitsha heen kunt kijken en de tafelberg kunt zien. Wij vroegen ons af waar de town ship van Khayalitsha was. Errol onze chauffeur heeft ons er door heen gereden. Maar ik werd er al stil van als ik over de snelweg reed en ik het dan zag maar als je er door heen rijd word je nog stiller. Ik heb er serieus gewoon geen woorden voor. De huisjes die ze gemaakt hebben staan zo dicht op elkaar dat je er amper tussen door kunt lopen. De mensen daar zien er niet uit. Nee… ik weet niet wat ik er over moet zeggen. Het enigste is je moet het zelf een keer zien want ik kan het je niet uitleggen hoe het is. En dan kan ik je wel foto’s en filmpjes laten zien maar je ervaart het met hele andere ogen. Ik ben er nu nog van onder de indruk en denk dat dat ook niet snel weg gaat. Terug op het WCSS zijn we bezig geweest voor het slot evenement voor de scholen die de Road show gedaan hebben. Heb ik de oorkondes voor de aankomende twee shows geschreven. Maar wat zitten er toch lastige namen tussen. Vanmiddag heb ik weer heerlijk op het basketbalveld gestaan. Moet eerlijk toegeven de trainer heeft toch nog wel wat opgepikt van wat ik hem heb verteld. Het weer was vandaag lekker rond de 23 graden en niet echt een hele velle zon. En wederom hadden we vanmiddag en vanavond rijst als eten. (ja ik ben die rijst ondertussen als wel een beetje zat). Het word steeds eerder donker, ook niet zo gek als je de winter in gaat maar je merkt het wel. En dan is het al helemaal raar om foto’s uit Nederland te krijgen met dat het daar nog licht is.

  • 07 Mei 2015 - 19:31

    Opa& 0ma:

    Laura Hartelijk Gefeliciteerd met Jeroen zn verjaardag en het behalen van zn theorie.Een derde zit er bijna op. Wat gaat het snel. Geniet er van.Wij doen het van je verslagen.Groetjes van Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 10825

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: