Dag 17 Irista 28/4/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 17 Irista 28/4/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 17 Irista 28/4/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag zijn we voor de tweede keer naar Irista geweest. Dit is een school niet vervan het internaat. Hier zouden we om 9:00 uur de eerste les geven. Maar dit werd iets later. Al met al heb ik daar vandaag anderhalf uur pauze gehad… Het waren allemaal leuke lessen. Ik heb het zelfde met de kinderen gedaan als afgelopen vrijdag op Morgenson, lummelen. Eerst hebben we een soort van 10 bal gedaan maar dan geen twee teams de leerlingen moesten de bal 10 keer over gooien en dan stopte het. Ze moesten proberen om dit steeds sneller te doen. Daarna zijn we gaan lummelen. De kinderen hadden erg veel plezier, en wilde graag de lummel zijn. Ze gooide soms zelfs expres naar de lummel toe zodat zij dan de lummel konden zijn. Wat is het een heerlijk gezicht om die lachen de kinderen te zien. Ik blijf mij zelf toch elke keer verbazen hoeveel energie je van deze kinderen hier krijgt. Je krijgt er zo veel voor terug ook al is het een makkelijk spel. In Nederland zouden de kinderen dit echt geen 15 minuten vol houden. Deze kinderen zij al zo blij als je ze een bal in hun handen drukt. ’s Middags heb ik weer een nieuwe poging gedaan om te kijken of de trainer van de basketbal er nu wel was. Helaas was hij er weer niet en moesten de leerlingen weer zelf de training doen. Ik moet zeggen ben trots op ze want ze pakken het goed aan, en worden ook boos op elkaar als ze er met de pet naar gooien. Maar ik kan er zelf nog steeds niet bij dat de trainer gewoon niet komt opdagen. Ook zijn assistent was er niet. Ik heb bij de training van de jongens geassisteerd waar kon. En ik heb er voor gezord dat 1 van de jongens de training bij de meiden zou gaan geven. Het avond eten was goed te doen vanavond. Kip, rijst, twee kleine stukjes aardappel (niet zo als in Nederland) en worteltjes. Het was vandaag niet heel erg warm, ik heb namelijk gewoon de hele dag mijn trainingsbroek aan gehad en bij Irista in mijn t-shirt gelopen maar tijdens de training had ik mijn trui al weer aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 10794

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: