Dag 12 Road Show 23/4/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 12 Road Show 23/4/2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 12 Road Show 23/4/2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag zijn we om 8:00 uur weg gegaan op weg naar Khayelitsha. Hier zit een special school en daar gaan wij de Road Show mee doen. We kwamen aan en werde met open armen ontvangen. De vrouw door wie wij ontvangen werden zou ons naar de hal brengen waar we de road show konden oefenen en waar we hem gaan uitvoeren voor de hele school. Maar toen we aan kwamen bij de hal was deze omgebouwd tot twee klaslokalen. Ja daar sta je dan. Maar alles is mogelijk hier in Afrika dus even wachten tot dat de leerlingen hun eten op hadden. Want ze krijgen daar eten van de school omdat ze anders niet genoeg te eten krijgen. Toen een helft van het lokaal leeg gemaakt zodat we daar bezig konden met jongleren en acrobatiek. En buiten zijn we bezig geweest met hoelahoepen, touwtje springen en diaboloën. Wat een leuke kinderen zitten er hier op de school. En wat een energie krijg je van deze kinderen. Ze zijn erg rustig en willen zo graag bezig zijn. Ik was bezig met het diaboloën, het waaide alleen behoorlijk buiten waardoor alle touwtjes door elkaar waaiden. En de diabolo’s weg rolden.. Maar wat hadden deze kinderen allemaal veel plezier en wilden ze het graag leren. Soms kwam je handen te kort om te helpen. En dan kwam er weer een leerling laten zien hoe goed die kon hoelahoepen. Echt wat een ochtend ik heb er zeker van genoten en kijk nu al weer uit naar volgende week. Khayelitsha is niet echt een veilige buurt. Als je daar naar binnen rijdt moet je ook zeker niet met je telefoon in de hand zitten want dan kan het zijn dat ze het raam in slaan en je telefoon uit je handen pakken. Vandaag heb ik ook geiten en koeien op de weg zien lopen. Het is zo raar om die te zien lopen zo maar midden op de weg. En een stier of wat het ook was hij had horens in iedergeval ;). Terug op het internaat duurde het nog een uur voor we konden eten. ’s Middags even geslapen omdat ik mij niet al te fit voelde. Om 15:00 uur op zoek naar de basketbal en deze dit maal wel gevonden maar er was geen trainer en ze wisten ook niet waarom hij er niet was. Dat kan blijkbaar hier gewoon. Niet naar de training komen van de trainingskinderen. Het is hier vandaag weer rond de 21 graden en je merkt dat het vandaag al niet zo afkoelt als de rest van de dagen aan het eind van de middag. Ben zeer benieuwd naar het weer van morgen als ze zeggen dat het 30 graden gaat worden.