Dag 3 Irista - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu Dag 3 Irista - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Boessenkool - WaarBenJij.nu

Dag 3 Irista

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik moet toegeven zo’n lange vliegreis breekt je een keer op en dat moment was gisterenavond. Na even lekker geskypt te hebben met het thuisfrond kon ik er weer tegen en en ik even een langere nacht gemaakt als de nacht er voor. Vanmorgen om 7:00 uur weer aan het ontbijt. Een crossant en een broodje met kaas. Om 7:30 zouden we worden opgehaald met de bus omdat we om 8:00 uur bij Irista zouden zijn. We werden echter pas opgehaald toen weal op de school aanwezig hadden moeten zijn. Toen we op de school kwamen hebben we het veld mega snel opgezet en konden we beginnen met de eerste les. Deze les was nog behoorlijk aftasten hoelang de tijd nemen we voor elk onderdeel. We zouden hier vandaag vijf lessen geven. Na eert een hogere groep gehad te hebben kregen we toen grade 4 A,B,C. Deze leerlingen hadden nog nooit een gymles gehad dus op het laagste pitje alles gedaan. Ik heb vandaag de estafette (aflos in het Afrikaans) gedaan. Wat krijg je toch veel energie van deze kinderen hier. Ze hebben zo veel plezier en kunnen lachen om de kleinste dingen. Ze moesten een aflos lopen met een pion op hun hoofd maar de pion viel van hun hoofd en daar kunnen ze al om lachen. Het is zo bijzonder hoe hun elke keer maar kunnen blijven lachen. Wat moest ik wennen aan het begin van de ochtend. De kinderen op deze school moeten zich opstellen in een rij en dan mogen ze pas naar het volgende onderdeel lopen. Wanneer ze hun gymkleding niet of niet volledig mee hebben moeten ze toe kijken hoe de rest van de klas aan het sporten is. Dat is toch wel een heel ander verhaal als hoe het bij ons in Nederland gaat. Bij terug komst op het internaat ben ik gaan kijken bij de basketbal training voor de meisje en jongens. Ik ga kijken of ik de trainer van de teams kan helpen. Wat mij vandaag al op viel was dat de trainer geen complimenten of tips geeft aan de sporters en dat terwijl hij het individuele sportgedrag van de sporters wil verbeteren. En ja het kan hier ook regenen. Tijdens de training kwam het in eens met bakken uit de lucht dus de training werd afgebroken en de sporters moesten naar binnen om daar te praten met de coach. Ben benieuwd of ik het bij de basketbal naar mijn zin ga krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 10784

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: